FRMCYZ

www.forumcuyuz.forumotion.com Hoşgeldiniz...İyi Forumlar !!!
 
AnasayfaPortalTakvimSSSAramaÜye ListesiKullanıcı GruplarıKayıt OlGiriş yap

Paylaş | 
 

 Fight Night Round 4 - İnceleme

Aşağa gitmek 
YazarMesaj
Kiss of Steps
Administrator
Administrator
avatar

Mesaj Sayısı : 208
Kayıt tarihi : 16/05/10
Nerden : İzmir

MesajKonu: Fight Night Round 4 - İnceleme   Çarş. Mayıs 19, 2010 9:35 am

Kuşkusuz boks sporuna meraklı oyun severler için vazgeçilmez duraklardan biri Fight Night Round serisidir.EA Sports’un 1998 yılından itibaren beş yıllık bir ömür biçtiği Knockout Kings serisinin geçirdiği evrimle ortaya çıkan bu yeni boks simülasyonunda, şimdi sıra dördüncü rauntta. Bakalım piyasanın mutlak hakimlerinden Electronic Arts’ın 10 yılı aşkın sürede biriktirdiği tecrübeler, bizleri nasıl bir boks deneyimine götürecek.
Öncelikle oyunun menü düzeni, FIFA ve NBA serilerinden alıştığımız dizaynla benzerlikler taşımakta. Hızlı bir tutorial ile anlatılan oyun kontrolleri ise sunulduğu gibi büyük bir yenilik içermiyor. “Total Punch” kontrol mekaniklerinin biraz geliştirerek korunduğu kombinasyonlar, hafif karışık gibi görünse de son derece işlevsel ve anlaşılır. Sağ stick ile yumruklarını çeşitlendirdiğimiz boksörümüzün kontrolleri, alışık olduğumuz üzere gayet sorunsuz. Uzun ömürlü bir oyun yaratma çabasının dikkat çektiği oyunda, bu dikkati en çok hak eden öğelerden biri de yeni kariyer modu. Fight Now seçeneğinde biraz hırpalandıktan sonra, çoğu kişi gibi ben de, merakla beklediğim bu yeni kariyer moduna hızlıca bir giriş yapıyorum.


Önceki oyunlarda çok zayıf olmasa da yeterli zenginliğe sahip bir kariyer modu bulunmuyordu. “Rakip seç, dövüş, kazan ve yüksel” zincirinin zamanla yavanlaştırdığı bu mod, etkili numaralarla nasıl büyük bir oyun keyfine dönüşebileceğini bizlere gösteriyor. Kariyer modu keyifli detaylarla örülmüş. Bu detaylar takvim, mailler, sponsorlar, antrenmanlar ve müthiş bir istatistik tabanıyla oluşturulmuş. Mesela antrenmanlarınızı otomatik olarak yapabileceğiniz gibi (Puanların yarısını almak şartıyla.) isterseniz antrenman salonlarının tozunu da yutabilirsiniz. Ayrıca maç günümüzü televizyon yayınına ya da daha fazla seyircinin olduğu hafta sonu boks partilerine denk getirmeye çalışmamız da hoş bir eklenti olarak karşımıza çıkıyor. 48 lisanslı sporcudan birini seçebilir ya da kendi yaratacağınız bir boksörle müthiş bir kariyerin peşinden gidebilirsiniz. Fiziksel detayların zengin bir yelpazeyle sunulduğu karakter yaratma motoru da, lisanslama konusunda zaten çok aktif olan EA’in büyük firma ürünleriyle son derece doyurucu olmuş.
Oynanabilirlik kısmına geçmeden önce görselliğe bakacak olursak, ulaşılan nokta gerçekten de ağızları açık bırakıyor. Birbirlerine yumruklar savuran, nefes alan, terleyen ve zorlanan sporcular ekrana o kadar gerçek, o kadar yaşayan bir şekilde aktarılmış ki elinizden bu işçiliği takdir etmekten başka bir şey gelmiyor. Ben, belki de şu ana kadar yaratılmış en gerçekçi sporcuları izlemenin şokunu üzerimden atarak, hızlıca bunu oluşturan detayları incelemeye koyuluyorum.
Öncelikle vuruşlardaki tokluk hissi hiç olmadığı kadar başarılı ve dengeli. Karakterler nereden darbe alıyorlarsa orayı korumaya ve savunmaya çalışıyorlar. Sporcuların kas yapıları, vuruş yada korunma anlarında en doğru tepkiyi vererek gerçekçi görünümün temellerini oluşturuyor. Fiziksel dinamiklerin hiçbiri gerçekdışı değil. Bir önceki oyunda yer alan, korunma anlarında gardımızın içinden geçen vuruşlar, bazen oturmayan yumruklar ya da darbenin geldiği yöne düşen sporcular artık tarih olmuş durumda. Eğer rakibinizin aynı bölgesine vuruşlar yaparsanız, orası kızarıyor, ardından çürüyor ve açılıyor. Açıkçası fiziksel tepkimeler şimdiye dek olanların en iyisi ve gerçekçisi. Ringler ise başarılı tasarımları ve görsellikleri ile gayet başarılı. Seyirci modellemeleri ise boksörlerden onlara bakmaya pek fırsat bulamayacak olsak da olabildiğince detaylı işlenmiş. Olası bir nakavt anında ağır çekimle izlediğiniz yumruğun yüzde yarattığı dalgalanma ise müthiş. O çatırtıyı ve boğuk bağırma sesini içeren indirici yumruğu ya da oyundaki herhangi bir anı detaylı tekrar sayesinde net bir şekilde izleyebilir ve farklı bir formatla kayıt edebilirsiniz. Oyundaki spikerlerde şimdiye dek olanların en iyisi. Çeşitli yorumlarla yumruğun patladığı anlarda heyecanlanıyor ve tansiyonu arttırarak sizi maçın içine çekiyorlar. Spikerler konusunda kendini tekrar ettiğini fark etmemizi artık iyice zorlaştırmış olan yapımcılar, oyun içi seslerde de üst düzey bir işçilik sergiliyor. Ayakkabıların ringde çıkardığı sesler, ağır bir yumruk yediğimizde kulağımızda kalan çınlama sesi ve sarsılan kamera efekti gerçekten de çok ama çok başarılı olmuş. Sonuç olarak yığınla kaliteli ayrıntıyla bezenmiş FNR4’ün görsel işçiliği, mükemmele yakın sınırlarda seyretmekte.


Oyun içi dinamikler de her zamanki gibi oyunun en güçlü yanlarından. Stick vasıtasıyla raunt aralarında cerrahi operasyonlar sergilediğimiz boksörlerin yerini, oyun içinde toplanan puanlarla otomatik olarak da yapabileceğimiz müdahaleler alıyor. Ayrıca üç hakem silüetini birleştirip yerden kalkma sistemi de bir benzeriyle değiştirilmiş. Strenght (güç), Stamina (dayanıklılık) ve Block (savunma) kavramları da devam etmekte. Hareketlerinize göre değişen bu barlar, maçı kazanmaya ne kadar yakın olduğunuzun göstergesi konumunda. Sporcunun anlık hareketlerinde bu barların değişimine bakarsanız, ne kadar mantıklı bir şekilde tepki verdiklerini hemen fark edeceksiniz. Yerden kalkma sekansı da az önce bahsi geçtiği üzere aynı mantığı içeren şekilde elden geçirilmiş. Basit bir kombinasyonla ayağa kalkıyor ve hakemin o sevimsiz suratıyla burun buruna gelip kaldığımız yerden maça devam ediyoruz. Karşılıklı yumrukları büyük bir hızla savuran rakiplerin hiçbir yumruğunun alakasız şekilde kesilmediğini ya da hem görsel, hem de fiziksel anlamda bir terslik içermediğini hatırlatalım. Bir anda yumruğunuz rakibin eldivenini hafif bir şekilde sıyırabilir ya da boş bir vuruş sonrası kontra bir yumruğa açık hale gelebilirsiniz. Korunma ve kaçma hareketlerindeki zamanlamamızla okkalı bir yumruk kovalıyor ya da “Signature Punch” (Boksöre özgü imza yumruğu.) ile sonuca gitmeye çalışıyoruz. Serinin genelinde olduğu gibi oyun, sizden istediği taktiksel derinlik ve sabır ile hafif bir oynanıştan ziyade sizi gözlemlemeye ve stratejiler geliştirmeye itiyor.
Oyunun gayet uzun ömürlü durmasının bir diğer nedeni de içinde barındırdığı sıkı online modu. Altın kemerin sahibi olmak için uzun bir dünya şampiyonasına katılabilir, arkadaşlarınızı ekranlarda gönül rahatlığıyla yumruklayabilir ya da boksörlerinizi takas edebilirsiniz .Dünya sıralamanız, istatistikleriniz ve boks dünyasından son haberlerin yer aldığı online konsept, FIFA 09’un eşsiz online deneyiminden hatırlayacağımız üzere yine son derece başarılı ve doyurucu. Elinizdeki oyunun ömrüne ömür katan bu multiplayer seçenekleri, tümüyle sorunsuz bir şekilde işliyor ve her detayda yerli yerinde gözüküyor.
Hemen aksiyon ve kısa sürede sonuç isteyen kişilerin burun kıvırabileceği bir oynanış mantığını benimseyen serinin bu son üyesi de, hayli sabır isteyen bir yapım olmuş. Eğer taktiksel hareket etmez ve sürekli korunur ya da sürekli saldırırsanız kulağınızdaki çınlamayla yaşamaya alışmalısınız. Bu dengeyi zaten başarıyla korumuş olan seri, bu oyunda bunu biraz daha öteye taşımış gözüküyor. Kolay kolay yere inmeyen boksörler bazı oyuncuları bunaltabilir. Çabuk sonuç isteyen ve sürekli aksiyon diyen oyuncuların ya da türe hiç ilgi duymayanların beklediklerini bulamama ihtimallerinin bulunduğunu hatırlatmakta yarar var.

THQ’nun yayınladığı ve benim de çok başarılı bulduğum profesyonel dövüş oyunu UFC 2009: Undisputed’ın güçlü rüzgarını bile bir anda kesen oyun, boksa meraklı olanlar için zaten bir hazine niteliğinde. Yüzdeki deformasyondan kas yapısına, sunumundan spikerine ve kontrollerine kadar her şeyiyle ışıldayan oyunda aksayan bir şey bulmak için çok derinlere bakmak gerekiyor. Hakemin ortalıkta gözükmemesi, çoğu oyuncuya zor gelebilecek bazı kariyer turnuvaları, çabuk sonuca gidilememesi ve ilk bakışta zor gözükebilen kontrolleri... Bunlardan bazılarını eleştiri olarak yöneltebilecek olsak da bu, FNR4‘ü zerre aksatmıyor ve müthiş bir oyun deneyimi sunduğu gerçeğini değiştirmiyor.
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
Kullanıcı profilini gör http://forumcuyuz.forumotion.com
Kiss of Steps
Administrator
Administrator
avatar

Mesaj Sayısı : 208
Kayıt tarihi : 16/05/10
Nerden : İzmir

MesajKonu: Geri: Fight Night Round 4 - İnceleme   Çarş. Mayıs 19, 2010 9:44 am

Yorumları beklerim.
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
Kullanıcı profilini gör http://forumcuyuz.forumotion.com
 
Fight Night Round 4 - İnceleme
Sayfa başına dön 
1 sayfadaki 1 sayfası

Bu forumun müsaadesi var:Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz
FRMCYZ :: Oyunlar :: Oyun İnceleme-
Buraya geçin: